بنیادی فر داور فینال آسیا شد سون هیونگ مین جانشین بنزما می‌شود وزیر ورزش: تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود برای استقلال ورزشگاه خلیج فارس بسازید قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار
سرخط خبرها

هاشمی: بسکتبال باید جریان داشته باشد|لیگ باید از ۱۵ آبان استارت بخورد

  • کد خبر: ۴۷۶۰۸
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
هاشمی: بسکتبال باید جریان داشته باشد|لیگ باید از ۱۵ آبان استارت بخورد
برگزاری مسابقات انتخابی کاپ آسیا باعث خواهد شد لیگ برتر بسکتبال حدود 3 هفته تعطیل شود از همین رو برخی تیم ها معتقدند بهتر است بازی های لیگ بعد از رقابت های تیم ملی برگزار شود و برخی هم با برگزاری رقابت ها در همان تاریخ 15 آبان موافق هستند.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال شروع نشده با اولین مشکل مواجه شده و با اعلام زمان برگزاری رقابت‌های تیم ملی، لیگ برتر حدود 20 روز تعطیل خواهد شد. کنفدراسیون بسکتبال آسیا، با توجه به شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفته مسابقات انتخابی کاپ آسیا را به صورت متمرکز برگزار کند و برهمین اساس کشور قطر به عنوان میزبان پنجره دوم این رقابت‌ها انتخاب شده و تیم‌ها باید ۴ روز قبل از آغاز مسابقات در قطر حاضر شوند. تیم ملی ایران هم در پنجره دوم ۸ آذر به مصاف عربستان می‌رود و دهم آذر مقابل سوریه صف آرایی خواهد کرد. از همین رو فدراسیون تصمیم گرفته از ۲۳ آبان اردوی تیم ملی را برگزار کند و بدین ترتیب لیگ برتر به مدت ۲۰ روز تعطیل خواهد شد.
این اتفاق برنامه ریزی برخی از باشگاه‌ها را با مشکل مواجه کرده است برای همین با سرمربیان تیم‌های مختلف صحبت کردیم تا نظر آن‌ها را درباره آن جویا شویم.
مصطفی هاشمی سرمربی تیم شیمیدر اعتقاد دارد تحت هر شرایطی باید لیگ برتر در همان تاریخ اعلام شده استارت بخورد. او می‌گوید: شاید برخی تیم‌ها با مشکلاتی مواجه شوند، اما حرف من این است که باید هر چه زودتر زنده بودن بسکتبال را اعلام کنیم آنهم به این خاطر که ماه هاست چراغ بسکتبال خاموش بوده و صلاح نیست بیش از این خاموش باشد. بسکتبال باید جریان داشته باشد برای همین در همان تاریخ ۱۵ آبان باید مسابقات استارت بخورد و تیم‌ها و بازیکنان بدانند که لیگ در حال برگزاری است حالا مابین آن وقفه‌ای هم باشد اشکالی ندارد تیم‌ها تمرینات خود را انجام می‌دهند تا دوباره رقابت‌ها شروع شود.
هاشمی در ادامه می‌گوید: اگر شرایط عادی بود من هم می‌گفتم بهتر است مسابقات لیگ را بعد از رقابت‌های تیم ملی برگزار کنیم، اما با شرایط الان که کرونا همه چیز را بهم ریخته و مشخص نیست فردا چه اتفاقی می‌افتد معتقدم که باید طبق برنامه اعلام شده بازی‌ها را برگزار کنیم و بیش از این معطل نکنیم. شاید بعد از بازی‌های تیم ملی شرایط کشور به جایی برسد که دوباره همه چیز را تعطیل کنند اصلا نمی‌شود هیچ چیز را پیش بینی کرد.
سرمربی شیمیدر درباره نحوه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر نیز می‌گوید: باز هم به دلیل وجود ویروس کرونا مجبور به این مدل برگزاری مسابقات هستیم. من فقط پیشنهادم این است که فدراسیون ۲ یا ۳ هتل را در نظر بگیرد و همه تیم‌ها را ملزم کند که در همان هتل‌ها مستقر شوند، تیم‌ها یک جا متمرکز حضور داشته و قرنطینه شوند. با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خودمان باید درصد ابتلا به این ویروس را پایین بیاوریم. نباید اجازه بدهیم بسکتبال لطمه بخورد. الان والیبال لطمه خورده و مشخص نیست ادامه لیگ آن‌ها به کجا برسد برای همین ما باید خورمان مراقب باشیم تا بسکتبال ضربه نخورد.
هاشمی در جلسه هماهنگی لیگ برتر پیشنهاد برگزاری رقابت‌های پلی آف به صورت ۳ از ۵ را داده بود و در همین باره می‌گوید:من نظرم را گفتم، چون اعتقاد دارم هر چه تعداد بازی‌ها بیشتر باشد بهتر خواهد بود. باید اجازه دهیم تیم‌ها بیشتر با یکدیگر رقابت کنند و درصد شانس را پائین‌تر بیاوریم. ضمن آنکه اگر در شرایط عادی بودیم من مخالف حضور این تعداد تیم در لیگ برتر بودم چراکه لیگ ما پتانسیل بیشتر از ۱۲ تیم را ندارد، اما الان که رقابت‌ها متمرکز و در دو گروه برگزار خواهد شد خیلی فرق نمی کند تعداد تیم‌ها بیشتر باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->